Dit is een openbaar Forum  openbaar

topic

    Community-lid 5789f1f4
    Wifi valt om de haverklap uitBeantwoord
    topic gepost op 22 september 2013 door Community-lid 5789f1f4 
    991 x bekeken, 9 Reacties
    Onderwerp:
    Wifi valt om de haverklap uit
    Vraag:

    Wat een drama, enige tijd geleden hebben we een nieuw modem gekregen (TC7200) waardoor mijn oude router ook niet meer nodig was.

    Helaas is het wifi bereik niet om over naar huis te schrijven. Het oude modem en mijn oude router gaven een beter signaal. Dit terzijde.

    Sinds ruim een week valt wifi er om de haverklap uit. Ik moet het modem resetten en dan wordt wifi weer normaal uitgezonden.

    Dit gebeurt een paar keer per dag en is hoogst irritant.

    Ik heb al naar een ander kanaal e.d. gekeken maar dat mag allemaal niet baten.

    Bedraad werk internet prima, maar via wifi is het op dit moment een drama.

    Helllp!!!!

     

    Beste reactie

    helper

    Laat je even weten hoe het gegaan is met de monteur en wat de oplossing is gebleken?

    Intussen een link met tips voor Wifi die wellicht kan helpen: http://www.upc.nl/klantenservice/internet/optimale-snelheid/

    Reacties zijn gesloten

     

    • Community-lid bb8ae3bd

      Mischien heb je een android telefoon , je kan een app gebruiken voor wifi te analizeren "Wifi Analyzer" ik gebruik t vaak erg handig

      om de signalen te zien van je eigen wifi of die van de buurt plus de kanalen en de bezetting daarvan om zo een zo vrij mogelijk kanaal te kunnen kiezen

      of alleen maar om te zien of je eigen wifi wel actief is of niet.

      Verplaatsen/ draaien van de router kan ook al helpen , het is moeilijk te voorspellen omdat reflecties in elke situatie weer anders zijn

      probeer de router vrij te houden van geleidende opstakels is een ding mischien , probeer wat te experimenteren mischien gaat t wat helpen.

       

    • Erik

      Ik heb dezelfde modem wat jij hebt. Ik had opeens helemaal geen Wifi meer. Heb de help desk gebeld en had nog recht op een gratis monteur die ook geweest is. Wat het nu geweest is weet ik helaas niet heb het wel gevraagd maar de monteur gaf me een eerlijk antwoord van ik weet het niet van wat het nu geweest is de praktijk moet nu even uitmaken of het nu wel goed is en blijft. De monteur heeft voor mij nog even de rest bekeken en wat voor zichzelf een en ander gemeten en kon verder ook niets vinden en of doen aan wat ik allemaal heb, het werkt gelukkig allemaal erg goed gelukkig. Modem en Wifi werken nog steeds goed. Misschien iets voor jou om de helpdesk te bellen met de vraag of je nog een gratis monteur kunt krijgen om het vervelelnde probleem op te lossen voor je.

      Sterkte gewenst van mij .

    • Takwan

      misschien de TC-7200 in bridge modus zetten en je eigen router weer gaan gebruiken ?

      het is bekend dat het Wi-Fi signaal van de TC-7200 niet al te sterk is , en je zelf aangeeft dat je oude router nog goed werkt en de verbindingen dan wel goed zijn

       

    • Community-lid 5789f1f4

      Dank jullie wel voor de reacties.

      ik heb van alles geprobeerd qua kanalen. Een vriend heeft geholpen en de oude router via bridge aan te sluiten. Mocht allemaal niet baten.

      rest mij inderdaad om de helpdesk te bellen, want dit gaat nergens over.

      inmiddels wel een repeater van Fritz! Ingeplugd, maar ja als de wifi eruit klapt bij het modem, maakt dat ook weinig uit.

      wel ellendig want ik blijf de modem resetten zodat wifi het weer even doet.

       

    • helper

      Laat je even weten hoe het gegaan is met de monteur en wat de oplossing is gebleken?

      Intussen een link met tips voor Wifi die wellicht kan helpen: http://www.upc.nl/klantenservice/internet/optimale-snelheid/

    • Community-lid c8b11b12

      Drama, wifi klapt er voortdurend uit en vooral in het weekend. Heb es rondgevraagd: heel veel UPC klanten met Horizon Box hebben deze klacht. Box uit en weer aan is natuurlijk geen optie als er tegelijk tv wordt gekeken. Wanneer ik dat wel doe is het heel even oke, Wifi Analyzer blijft magertjes in het linkerdeel steken. DOE ER WAT AAN UPC!!!!!! Het zou trouwens ook heel fijn zijn als ik de Internetsnelheid zou krijgen waar ik voor betaal....bedroevend slecht allemaal!

       

    • Takwan

      in plaats van es rondvragen : bel eens met de helpdesk van UPC en laat een monteur komen zoals in " Het Beste Antwoord " word aangegeven

      (het beste antwoord is dat stukje tekst met een grote groene V)

       

      ik hoop dat je problemen snel opgelost zijn

       

    • Sarah-UPC

      Beste allen,

      Een instabiele internetverbinding is natuurlijk uiterst vervelend. Je wilt er van op aan kunnen.

      Zoals aangegeven hebben we een pagina waar je kunt lezen hoe je de verbinding kunt optimaliseren. Bij een draadloze verbinding zijn veel zaken van invloed op de verbinding. 

      Probeer ook eens wat er gebeurt als je het kanaal aanpast. Dit kan al veel verbetering opleveren. 

    • Community-lid 5789f1f4

      Update:

       

      De monteur is geweest en het bleek dat de waardes enorm schommelden.

      Ook de monteur kon niet met zekerheid zeggen waar het nu eigenlijk aan lag. De splitter is vervangen, een kabel is vervangen en de aansluitingen zijn nog een keer extra aangedraaid. Het vermoeden was dat het aan de splitter lag.

      De service is prima verlopen. Helaas werken de monteurs niet op zaterdag dus moesten we wachten tot na het weekend omdat de monteurs vol zaten.

       

      Maar hoe dan ook, het is opgelost en we hebben nu een stabiele WIFI verbinding waar we erg gelukkig mee zijn.

       

      Dank je wel UPC.