Dit is een openbaar Forum  openbaar

topic

Community-lid 0216b945
    Upc modem maakt geen verbinding meer
    topic gepost op 4 oktober 2013 door Community-lid 0216b945Small helper 
    4384 x bekeken, 13 Reacties
    Onderwerp:
    Upc modem maakt geen verbinding meer
    Vraag:
    Na het "resetten" van het thuis netwerk, routers en modem opnieuw opstarten ivm traaag interent; vertikt het upc modem om verbinding te maken. Het modem blijft maar zijn inlog cyclus doorlopen, maar schiet bij de laatste stap weer terug naar lampje 1. Paar keer stroom eraf gehad, bekabeling onveranderd en in orde..... Wat nu? Nieuw modem? Kan ik die zo omruilen bij upc service punt? Moet echt zsm weer online ivm werk... (3g voor nu kan wel even,...maar niet ideaal...)

reactie

• Hatolex

Ik denk inderdaad een nieuw modem maar ik zou eerst contact opnemen met de HD, kunnen zij eerst eens kijken wat het probleem is.

• Leo

Heb hetzelfde. Ik kreeg eerder deze week een mail dat er op 3 oktober werkzaamheden zouden zijn. Sindsdien dit probleem. DS lampje blijft oranje op modem, of het modem probeert opnieuw verbinding te krijgen en blijft dan telkens proberen. Internet werkt soms wel soms niet. Telefoon valt soms ook half weg.

UPC gebeld, monteur komt volgende week langs. Maar aangezien het mogelijk door de werkzaamheden komt, betwijjfel ik of de oplossing bij mij thuis ligt....

afijn, eerst maar eens kijken wat er uit komt... Wellicht allemaal toeval en een kapot modem. Dat kan natuurlijk ook. Helpdesk was vlot aan de lijn en ik werd verder prima te woord gestaan.

wat ik me wel afvroeg: zit u in hetzelfde gebied van deze werkzaamheden en is uw  probleem ook sinds 3 oktober?

• Takwan

heeft u al een echte reset geprobeerd ? van de upc modem ? niet allleen aan en uit ? maar door het kleine reset knopje achter op de modem ingedruk te houden tot alle lampjes een keer flashen ?

• Non Nominandus

Door de helpdesk wordt ook altijd geadviseerd om de witte coaxkabel los te nemen van het modem, dan de stroom van het modem af, dan minimaal 30 seconden wachten, dan de coaxkabel weer aansluiten en dan de stroom er weer opzetten.

• Takwan

ja maar dat reset dus niet de modem zelf ..

• Community-lid 0216b945
      Help desk gesproken en de verschillende resets gedaan... Upc heeft modem uitgelezen...geen voor de hand liggende fouten. Conclusie nu: modem logt niet in en blijft in loop. Maandag komt de monteur... da's vlot! In de tussentijd controleer ik alle bekabeling incl afgiftepunt nogmaals. Digitale tv hd werkt gewoon prima, dus verwacht eigenlijk dat modem een brick geworden is. Locatie postcode 1056 baarsjes
    • Community-lid 0216b945
      Alle kabels (1m coax upc f-con snoer) en afgiftepunt nagelopen...lijkt allemaal in orde. Ik verdenk het coax snoertje...maar hij doet het spontaan weer. Bel nu met helpdesk om afspraak te cancellen. Raadselachtig. Update: Modem uitgelezen is ok. Signaal heen prima Retour niet helemaal zoals het hoort Dus of snoertje (via upc €13, 98) of splitter (€7, 50); als ik de monteur hier voor laat komen... €60,- erbij. Alles tussen het afgiftepunt en het modem is tegenwoordig (per 30 sept jl) voor de klant...dus let op! Verder prima geholpen, wel had er in het eerste contact iets explicieter op de wijziging in het beleid gewezen kunnen worden. Ik sluit op later moment even modem direct op afgiftepunt aan om te kijken wie de boosdoener is.
    • Non Nominandus

Alles nà het AOP is altijd al voor rekening  en risico van de klant geweest, behalve de in bruikleen ontvangen apparatuur, zoals modems, decoders e.d. dat is en blijft de verantwoording van UPC, behalve door eigen gebrek, laten vallen, kortsluiting e.d., dus niks per 30/9 jl., dat was altijd al.

• Leo

Nadat ik mijn bericht had geplaatst is enige tijd later weer alles vanzelf gaan lopen. Oranje DS lampje is nu groen geworden. Al enkele uren stabiel internet. 

Ik kijk het morgen nog even aan. Kijken of het stabiel blijft. Het was een storing van een paar dagen, dus ik wacht ook even een paar dagen. Als het stabiel blijft dan kan de monteur andere mensen gaan helpen en zeg ik die af.

groeten!

• Community-lid 0216b945
      "Dus niks per...".... Ik gaf alleen door precies zoals upc het zelf uitgelegd heeft hoor. Hebben net allemaal training gehad voor het veranderd beleid, melden ze bij de helpdesk. Don't shoot the messenger.
    • Leo

Ik denk dat UPC het  op een of andere manier heeft gefixed. Alles is vanzelf weer gaan draaien en internet is nu zeer stabiel.  Ik heb niks aan mijn aansluiting veranderd, dus het zal iets remote zijn geweest n.a.v. de eerder door upc aangekondigde werkzaamheden. Daar had een monteur bij mij thuis dus waarschijnlijk ook niks aan kunnen doen. Behalve constateren dat het niet binnenshuis zat. 

Ik heb de monteur maar geannuleerd. Dat scheelt iedereen weer tijd en geld.

• Leo

Helaas, dus niet. Probleem is sinds een paar dagen terug.  Oranje DS lampje brandt weer... Iemand nig tips??

• Community-lid 5205aa22

Aansluiting AOP brak?

Ook ik had jaren geleden een soms wel soms niet verbinding. Soms enige uren wel, dan weer dagen niet. 3 Monteurs over de vloer gehad en 1 in de straat (verdeelkastje).

De 1e (kluns) kon niets vinden en weet het aan aardstralen. De 2e heeft de modem vervangen, na 30 minuten aan de helpdesklijn gehangen te hebben ("We mogen niets vervangen zonder toestemming"). De 3e constateerde dat de verbinding in en vanuit het verdeelkastje prima was en heeft deze zelfs wat verbeterd. Gelukkig gingen 2  en 3 niet weg zonder de internetverbinding, al prutsend aan diverse kabels, te herstellen maar die duurde maar weer even.

De 4e tenslotte (na weken storingen) kon niet anders concluderen dan dat het dus tussen modem en verdeelkastje moest zitten. En inderdaad: de aarding van het AOP bleek oorzaak te zijn. UPC-grondkabel bij AOP gestript, alles daarop opnieuw aangesloten en sindsdien (2007) nooit meer deze problemen gehad.

Nooi wat hoeven te betalen gelukkig, ondanks alle kostendreigementen (!) van de helpdesk...