Dit is een openbaar Forum  openbaar

topic

Nicolette
    tweede tv aansluiten op UPC kastje
    topic gepost op 5 september 2013 door Nicolette 
    7450 x bekeken, 3 Reacties
    Onderwerp:
    tweede tv aansluiten op UPC kastje
    Vraag:

Hoi allemaal,

Graag zou ik jullie advies willen bij het volgende. We hebben thuis 1 UPC kastje. Nu willen we de tv in de slaapkamer ook aansluiten op dit kastje. Kan dit of hebben we hier een tweede kastje voor nodig en hoe zouden we dit kunnen realiseren?

reactie

• Erik

Het kan wel op een gewone aansluiting van UPC met een splitter ertussen. Ik weet echter niet wat je allemaal hebt wat voor pakket dus. Mocht je ook een media box hebben voor digitale tv en radio en je wilt daar op je 2de aansluiting ook gebruik van maken dat zal niet gaan dan moet je echter een 2de mediabox aanvragen.

succes Erik.

• Jan F.

Op de UPC mediabox kan geen 2e TV worden aangesloten.  Je kunt wel na je AOP een splitter plaatsen en daarop een 2e TV direct aan sluiten. Als je 2e TV van de juiste digitale tuner is voorzien kan je daarop wel digitaal kijken echter met een beperkt aantal zenders. Als het een wat oudere TV is kan je anders alleen analoog kijken.

Je kunt voor de 2e TV, tegen meerkosten, wel een 2e mediabox bestellen. Daarmee kan je dan hetzelfde pakket aan zenders als op je hoofdaansluiting ontvangen.

Het kan ook zijn dat je nog een versterker nodig hebt; dit is afhankelijk van de signaalsterkte op je AOP.

Hoe je dit allemaal moet realiseren is niet precies te zeggen zonder de situatie te kennen.

• Marcellusdus

Zoals ik het heb geregeld:

Vanaf de AOP in de meterkast komt de coax in de woonkamer bij de woonkameraansluiting. Kortweg WKA.

De WKA is een digitale versie. Boven de WKA heb ik een versterker (1x in - 3x uit). WKA kabel naar versterker. 

Uit de versterker 1x coax naar de HB in de woonkamer. Aangesloten op de laagste versterking van de versterker. Maximaal 1,5 meter

Uit de versterker een 2e Coax naar mijn slaapkamer naar extra mediabox. Aangesloten op de gemiddelde versterking. Maximaal 8 meter.

Uit de versterker een 3e Coax naar boven en daar via een splitter naar 2 andere slaapkamers. Aangesloten op de maximale versterking. Maximaal 15 meter. De laatste is aangesloten voor analoog signaal.

Op deze manier heb ik overal perfecte kwaliteit beeld.

succes.