Dit is een openbaar Forum  openbaarRSS

topic

Jeroensky use Linux.
    Enigma2 settopbox zenderlijst 18-11-2013
    topic gepost op 19 november 2013 door Jeroensky use Linux.Medium helper, laatst bewerkt 20 november 2013 door Sarah-UPCBig helper 
    588 x bekeken, 6 Reacties
    Onderwerp:
    Enigma2 settopbox zenderlijst 18-11-2013
    Vraag:
    Beste Jeroensky from opensat4all.com,

Ik heb je bericht verwijderd en topic gesloten. De inhoud van dit bericht is in strijd met onze diensten en UPC Community voorwaarden, daar deze het illegaal kijken van zenders aanmoedigt. Dit kunnen wij niet toestaan. 

Sarah-UPC

Reacties zijn gesloten

• Jeroensky use Linux.

Beste Sara.

Volgens mij begrijp je niet waar de posting over gaat.

Het ontvangen van de UPC "free to air" zenders waar de upc klant voor betaald (standaard rtv pakket) is NIET illegaal.

Graag zou ik willen dat iemand over mijn posting beoordeeld die er verstand van heeft, want dat je het als illegaal ziet geeft aan dat je niet weet waar het over gaat.

Daarbij heb ik al vaker gepost met de settingslijst (zenderlijst) voor upc zenders. Altijd goed gevonden.

Ik verwacht een reactie van je.

• Sarah-UPC

Beste Jeroensky,

Alles wat UPC Free to Air aanbiedt is natuurlijk niet illegaal. Je verwees echter naar een zenderlijst en externe website waarop zenders te vinden zijn die op illegale wijze bekeken kunnen worden. En deze kan ik niet toestaan. 

Wij kunnen helaas geen ondersteuning bieden op Enigma2, het staat wel vrij om elkaar ondersteuning te bieden op de Free to Air zenders die wij aanbieden. 

Wat betreft je vraag over Nederland 3. Ontvang je de zender wel rechtstreeks (zonder de settopbox) op een TV met DVB-C tuner? 

• Takwan

@Jeroensky (ik post dit hier naar aanleiding van je shout op je eigen forum + de daar geplaatste link naar dit topic zie bijlage)

als je op je eigen opensat forum iets post ...post (shout) dan wel wat er echt gezegd wordt .... door UPC ..en geen halve waarheid

Sarah geeft duidelijk aan dat er niks illegaals  is aan het doorgeven van de Free to air maar wel t.a.v. de illegale tv zenders die inderdaad op je lijst vermeld staan , (daarnaast is het ook nog eens een commercieel bericht en of een persoonlijke advertentie)

overigens is je dat al door meer forum gebruikers aangegeven en niet alleen door UPC-Medewerkers

vind het eerlijk gezegd echt zwak om dit dan zo neer te zetten nee

zie bijlage voor je reacties op je eigen forum (dit is dus niet wat UPC (Sarah) aangeeft)

groet Takwan

p.s. regels

• Jeroensky use Linux.

Beste allemaal.

Als ik scan, dan vind de tuner de zenders die op de coax staan.

Ik heb niet de optie om alleen de free to air zenders te scannen. De tuner hier bied wel die optie, maar dan komen alsnog de geencrypte zenders in de lijst terecht.

Dit is niet het geval als ik bv een satelliet scan, dan krijg ik wel alleen free to air zenders.

Om een lang verhaal kort te maken, het is een enorme tijdrovende klus om het dvb-c scanresultaaat na te gaan en alleen fta zenders te laten staan (betreft coax scan), vandaar dat ik het scanresultaat alszijnde UPC Noord Holland bouquet aanbood in de enigma2 settings. (ik ben echt niet de enige in de wereld die dit doet). Ik had absoluut niet het oogpunt om illegaal te gaan kijken. Ik vind het ook enigsinds beledigend dat jullie mij daar voor aanzien.(ben juist van standpunt betaal voor je betaal zenders, vraag CanalDigitaal maar na).

@ Takwan, ik stop met het hier posten van de settingslijst. Ik wilde alleen maar behulpzaam zijn naar mede enigma2 gebruikers met dvb-c tuner en upc standaard rtv koppelverkoop. Ik hoop dat je inziet dat het een berg werk is om in een scanresultaat handmatig alle zenders na te zappen om te achterhalen of het fta is, en zodoende kan laten staan in bouquet. (ontvanger kan bij de coax zenders niet zien of het fta is of niet, dat kan je alleen achterhalen door er naar te zappen). Bij DVB-S2 en DVB-T werkt het fta only scannen wel.

UPC: wat zou het fijn zijn als ik geen standaard RTV pakket hoef af te nemen (koppelverkoop) als ik alleen internet wil omdat hier nog geen glasvezel is.

• Takwan

@Jeroensky

je schrijft op je eigen forum "user takwan mag voor mij wel de upc noordholland scanresultaat fta only maken. (vet veel werk)."

dit ga ik niet doen zie bijlage

.. sorteer je zenderlijst op alfabet .. selecteer de 29 + 12 zenders die free to air zijn delete de rest of plaats deze in een nieuwe map ... weinig werk hoor kan je best zelf

t.a.v. de rest van je vragen heb ik je Hier antwoord gegeven 

groet Takwan

nope.png (33KB)
    • Jeroensky use Linux.

Is niet zo simpel als je voordoet. En if so, doe het maar.

Ik ga niet extra werk doen omdat upc denkt dat ik illegaal doe.

Ik post de zenderlijsten gewoon op  de bekende plekken.

Wil upc niet dat ik het scan, dan is het simpel UPC, niet aanbieden!