Dit is een openbaar Forum  openbaar

topic

Community-lid 4124b877
    Horizon ondertiteling srt
    topic gepost op 18 augustus 2013 door Community-lid 4124b877Small helper 
    2977 x bekeken, 11 Reacties
    Onderwerp:
    Horizon ondertiteling srt
    Vraag:

Waarom ondersteund horizon geen srt bestanden of komt dit door het programma Twonky.

Net iemand van de technische dienst gesproken en deze zou er melding van maken, dus maar wachten op juiste update.

Voor de mensen die geen idee hebben waar dit over gaat.:

Ik download een filmpje en ik zorg voor ondertiteling (srt dus) dit doet het gewoon op mijn pc,  zowel film als ook de ondertiteling.

De film bekijken d.m.v. horizon op mijn tv is geen probleem, maar ik krijg geen ondertiteling meer.

Heeft iemand al ervaring hier mee, zo ja zijn er nog alternatieven

reactie

• Hatolex

Tis misschien geen oplossing voor je probleem, maar koop voor een paar tientjes eem mediaplayer, en je hebt nooit geen probleemen

met formats of subs.

• Jan F.

Ik heb weliswaar geen Horizon, maar een Smart TV. Met sommige films die ik via mijn netwerk afspeel ervaar ik hetzelfde probleem. Ik denk dan aan een tekortkoming in de software van de TV. Voor een enkele film, waarvan ik de gesproken tekst echt niet versta heb ik dat kunnen oplossen door de film te converteren naar een ander afspeelbaar format en de ondertiteling daarin "hard" mee te nemen.

• Community-lid 4124b877

Dank voor je snelle reactie.

Was als bezig om het een en ander samen te voegen.

avi moet niet zo een probleem zijn om ondertiteling en film in een bestandje te plaatsen, maar de meeste films die ik heb zijn op bluray formaat.

Heb jij ook ervaring met m2ts ?

Ik kan niets van vinden op google.

• Jan F.

Ik heb geen ervaring met converteren van m2ts naar bv mp4. Maar als ik google op "m2ts converteren naar mp4" zie ik een aantal programma's verschijnen die mogelijk bruikbaar zijn. Ik ken ze verder niet.

Succes!

• Hatolex

Maar uit reactie op het chelloo forum komt ook naar voren dat er veel problemen zijn met Twonky.

• Martin

hebben beide bestanden wel precies dezelfde bestandsnaam (op de extensie na natuurlijk ;) )

• Community-lid 4124b877

Ja anders zou ik niet op mijn pc wel gewoon ondertiteling hebben.

• Sebastiaan

Gebruik eens andere software dan Twonky. Twonky is een eerste klas flutprogramma. Als goed alternatief gebruik ik hier Universal Media Server. Gratis te downloaden via hen site. Even google gebruiken en je hebt hem zo.

• Community-lid 4124b877

Kom jij ook de zelfde problemen tegen met horizon/twonky ? of is dit alleen een suggestie om uit te proberen. ( ik bedoel dus het gebruik van UMS)

• Martin

nou ik ben vanavond eens aan de slag gegaan met twonky.

specs:

twonky server 7.1 op een windows 7 32bit machine geinstalleerd.

- MKV 1080P gedownload met subs meegeleverd (welke via bv. VLC aan en uit gezet kunnen worden.

zie ook de foto's als ik alleen de MKV start kan ik geen ondertiteling kiezen, maar als ik er een los SRT bestand bij doe dan heb ik wel de optie om bij 'beeld en geluid' de ondertiteling aan of uit te zetten. 

Waar ik ook achter ben gekomen is het volgende als ik de het MKV bestand doorspoel voorbij de eerste opgeroepen ondertiteling ik deze daarna met geen mogelijkheid meer zichtbaar kan maken, maar als ik het doorspoel voordat de eerste ondertiteling kom de ondertitels netjes mee blijven lopen.

sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's maar ik kan de 'echte' camera zo snel even niet vinden, dus daarom even met mijn 3GS de foto's gemaakt ;)

ps. ik kan de film gewoon pauzeren/afspelen/herstarten/terugspoelen/doorspoelen en dat allemaal met twonky

• Community-lid 62bd32e1

Beste mensen;

Geef a.u.b. niet de schuld aan Twonky maar aan de Horizonbox. Ik draai hier Twonky 6.0.39.0 al geruime tijd op mijn server PC. Om Twonky ook toegankelijk te maken over internet heb ik ook BubbleUPNP server geïnstalleerd. Dat is geen mediaserver, maar een soort doorgeefluikje naar internet voor UPNP servers zoals Twonky. Wat werkt er nu wel en niet?

Op mijn Android smartphone heb ik BubbleUPNP als controlpoint geïnstalleerd. Als videoplayer MX Player 1.7.17 met de DTS neon codec 1.7.17. Of ik nu thuis of bij iemand anders via wifi naar mijn films kijk, het werkt prima. Dus: selecteerbaar geluidsspoor en selecteerbare ondertitels, zowel met los gelijknamig .srt bestand als met in sommige MKV's ingebakken subtitles. Met 1080p MKV's schiet echter de bandbreedte van de 54g WiFi weleens tekort. 720p AVI Divx gaat prima. Geen probleem i.c.m. met Twonky dus.

Op mijn eigen PC speel ik de films rechtsteeks af vanuit de gedeelde mappen. Hiervoor gebruik ik Twonky dus niet. Heb het wel getest met Media Center en Windows Mediaplayer als clients voor Twonky en kon dan helaas geen subtitles tevoorschijn krijgen. Gebruikt worden hier Shark007 codecs 4.2.2 64-bit met LAV-splitter, LAV-audio en FFDShow DXVA video. Bij afspelen door het dubbelklikken op de films in de gedeelde mappen kan ik in Windows Media Center door middel van de plugin MediaControl wel alle audiosporen en subtitles selecteren.

De Horizonbox zit er tussenin. Wel subtitles indien als los gelijknamig .srt bestand aanwezig is. Je moet ze wel inschakelen voordat je ze ziet. Het lettertype is wel idioot klein. Met letterbox films weet de Horizonbox niet goed raad. Hij gaat op eigen houtje de aspect ratio veranderen en rekt de film op zodat de film beeldvullend is. Resultaat: lange gezichten, dat is natuurlijk niet om aan te zien en je hebt er dus niets aan.

Conclusie: Twonky werkt prima in combinatie met mijn Android telefoon met BubbleUPNP en MX-player. Twonky werkt zonder subtitles in combinatie met Windows Mediaplayer of Media Center. Twonky werkt met de verkeerde aspect ratio in combinatie met de Horizonbox. Het kan dus prima werken mits de client software in orde is!

Gewenste actie: Horizonbox die de film in zijn waarde laat en niet de aspect ratio gaat aanpassen. Grotere of schaalbare subtitles. Samsung TV's zijn wel in orde, waarom onze box niet?

MVG, André